Zamiana diesla na benzynę nie tak ekologiczna, jak myślimy
Spadek popularności diesla nie przynosi środowisku samych plusów. Większa sprzedaż aut benzynowych powoduje wzrost emisji dwutlenku węgla.
Wyraźnie widoczne od kilkunastu miesięcy zmniejszenie udziału aut z dieslem w ogólnej sprzedaży samochodów osobowych w Europie, będące rezultatem afery z fałszowaniem testów spalin na obecność tlenków azotu, zaczyna przynosić negatywne skutki środowiskowe. W 2017 r. średni poziom emisji CO2 z nowo zarejestrowanych samochodów na rynkach Unii Europejskiej zwiększył się w 17 państwach członkowskich o 0,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, do 118,5 g na kilometr – podała we wtorek organizacja europejskich producentów ACEA, powołując się na dane Europejskiej Agencji Środowiska (EEA).
Znaczące zwyżki widoczne były na dużych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta