Gadżety dla klientów bez podatku
Na opodatkowanie nieodpłatnego przekazania upominków nie ma wpływu ile towarów jest wręczanych jednemu podmiotowi. Ważne, żeby jednostkowy koszt wytworzenia (cena nabycia) pojedynczego prezentu nie przekraczał 10 zł netto.
- W celach intensyfikacji obrotu i umacniania marki na rynku spółka (podatnik VAT czynny) podejmuje wiele działań (akcji promocyjnych) zachęcających obecnych i potencjalnych klientów do nabywania produktów spółki. W ramach akcji promocyjnych klienci przy zakupie produktu spółki mogą otrzymać nieodpłatnie dodatkowe towary o niskiej wartości oznaczone logo spółki (tzw. gadżety). Akcje promocyjne są organizowane w Polsce i są kierowane zarówno do klientów prowadzących działalność gospodarczą (niepowiązanych ze spółką w żaden sposób), jak i klientów indywidualnych. Spółka nabywa gadżety w kraju od firmy zewnętrznej. Podatek naliczony od nabycia tych gadżetów spółka odliczyła w całości, gdyż przekazanie gadżetów ma związek ze sprzedażą opodatkowaną VAT. Czy nieodpłatne przekazanie gadżetów, których jednostkowa cena nabycia (bez VAT) nie przekracza 10 zł, nie podlega opodatkowaniu VAT także w przypadku jednorazowego przekazania kontrahentowi większej liczby gadżetów (w tym – w jednym opakowaniu, np. pudełku) o łącznej wartości przekraczającej 10 zł netto? – pyta czytelniczka.
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. odpłatna dostawa towarów na terytorium Polski (zob. art. 5 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 2 pkt 1 ustawy o VAT). Przez dostawę towarów, o której mowa w art....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta