Możesz wypłynąć, ale i utopić karierę w mediach społecznościowych
Wraz z ekspansją social mediów coraz ważniejsza staje się umiejętność budowania tam profesjonalnego wizerunku Anita Błaszczak
Już ponad dziewięciu na dziesięciu polskich specjalistów i menedżerów ma swój profil na przynajmniej jednym z profesjonalnych portali społecznościowych, najczęściej LinkedIn czy GoldenLine. Co więcej, już 81 proc. z nich w tegorocznym badaniu firmy rekrutacyjnej Antal stwierdziło, że dbają o aktualizację swojego profilu. To spora zmiana w porównaniu z zeszłym rokiem, gdy zaktualizowany profil na portalach określanych często jako networkingowe, czyli pomocne w budowaniu sieci zawodowych kontaktów, miało 70 proc. badanych, a co dziesiąty nie był tam obecny. Teraz ta grupa zmniejszyła się do 7 proc., choć i tak można uznać ją za sporą w sytuacji, gdy jest to skuteczny sposób zwrócenia na siebie uwagi łowców głów i potencjalnych pracodawców.
Zadbać o spójność wizerunku
– Social Media to coraz ważniejsze narzędzie rekrutacyjne i cenne narzędzie networkingowe, więc szkoda się z niego wykluczać – twierdzi Małgorzata Szwertner, starszy konsultant rynku pracy w firmie doradczej LHH DBM. Według badań firmy w zasadzie już wszyscy rekruterzy korzystają w swej pracy z mediów społecznościowych – to tam znajdują kandydatów (najczęściej na LinkedIn i GoldenLine), a także informacje pomocne w ich ocenie.
Dla 43 proc. rekruterów i pracodawców polecenia w social...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta