Prezenty za świadectwo to w Polsce nowa moda
Wydajemy na dzieci coraz chętniej i coraz więcej. Kupujemy prezenty przy coraz to nowych okazjach. Choć Dzień Dziecka był niespełna trzy tygodnie temu, 37 proc. badanych Polaków chce dziecku podarować kolejny prezent z okazji zakończenia roku szkolnego. Takie plany ma aż 56 proc. rodziców dzieci w wieku szkolnym i 19 proc. znajomych lub członków rodziny – wynika z badania Smartscope dla sieci RTV Euro AGD. Zdaniem rodziców kolejny podarek ma wynagrodzić dzieciom presję, z jaką zmagają się przez cały rok nauki.
Zaskakuje szczodry budżet przeznaczony na tego rodzaju upominki – średnio to 640 zł. Przy tym 7 proc. badanych chce kupić prezent nawet za ponad 2 tys. zł. Dzięki temu polski handel zyskuje nowy sezon zakupowy – wszak uczniów jest w Polsce niemal 5 mln. Nawet jeśli tylko część z nich otrzyma podarek, sieci handlowe mocno odczują to w swoich bilansach.