Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Porty dobrze połączone z korytarzami

28 sierpnia 2019 | Dodatki Jednodniowe

Polskie porty już za kilka lat będą dobrze połączone z paneuropejskimi kolejowymi korytarzami transportowymi.

Do niedawna jednym z zastrzeżeń europejskich koordynatorów korytarzy Bałtyk–Adriatyk oraz Morze Północne–Bałtyk było słabe połączenie portów z siecią kolejową. Nie zapewniało ono dostatecznej przepustowości.

Szczecin i Świnoujście z długimi pociągami

Sytuacja jednak się zmienia. 29 lipca 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy za prawie 1,5 mld zł na poprawę kolejowego dostępu do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu.

Budowa obejmie stację Szczecin Port Centralny i Świnoujście – infrastrukturę kolejową w zarządzie PKP PLK SA oraz terminal kontenerowy Ostrów Grabowski (teren Portu Szczecin), a także tory zdawczo-odbiorcze (teren Portu Świnoujście). Po przebudowie porty będą mogły obsługiwać dłuższe pociągi. Przewoźnicy towarowi zwiększą możliwości dzięki skróceniu do kilkudziesięciu minut czasu załadunku i rozładunku towarów. Porty przyjmą i odprawią znacznie więcej ładunków, co wpłynie na wzrost konkurencyjności przewozów towarowych i potencjału portów oraz rozwój gospodarczy. W Szczecinie i Świnoujściu planowane prace...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11443

Wydanie: 11443

Spis treści
Zamów abonament