Porty dobrze połączone z korytarzami
Polskie porty już za kilka lat będą dobrze połączone z paneuropejskimi kolejowymi korytarzami transportowymi.
Do niedawna jednym z zastrzeżeń europejskich koordynatorów korytarzy Bałtyk–Adriatyk oraz Morze Północne–Bałtyk było słabe połączenie portów z siecią kolejową. Nie zapewniało ono dostatecznej przepustowości.
Szczecin i Świnoujście z długimi pociągami
Sytuacja jednak się zmienia. 29 lipca 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy za prawie 1,5 mld zł na poprawę kolejowego dostępu do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu.
Budowa obejmie stację Szczecin Port Centralny i Świnoujście – infrastrukturę kolejową w zarządzie PKP PLK SA oraz terminal kontenerowy Ostrów Grabowski (teren Portu Szczecin), a także tory zdawczo-odbiorcze (teren Portu Świnoujście). Po przebudowie porty będą mogły obsługiwać dłuższe pociągi. Przewoźnicy towarowi zwiększą możliwości dzięki skróceniu do kilkudziesięciu minut czasu załadunku i rozładunku towarów. Porty przyjmą i odprawią znacznie więcej ładunków, co wpłynie na wzrost konkurencyjności przewozów towarowych i potencjału portów oraz rozwój gospodarczy. W Szczecinie i Świnoujściu planowane prace...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta