Pociągiem 250 km/h
Europejskie standardy sterowania ruchem kolejowym zapewnią wyższe prędkości i bezpieczeństwo przejazdu.
Planowana rozbudowa kolei na potrzeby Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz rosnącego ruchu towarowego sprawia, że wdrożenie europejskich standardów sterowania ruchem staje się koniecznością.
Minister Infrastruktury 26 kwietnia 2019 roku podpisał nowelizację rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Nowe systemy pozwolą na uzyskiwanie wyższych prędkości i podniosą bezpieczeństwo przejazdu.
Najważniejszym aspektem nowelizacji rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji jest dostosowanie przepisów do planowanego wprowadzenia maksymalnej prędkości pociągów na poziomie 250 km/h.
Ostatnia bariera
– Nowelizacja rozporządzenia likwiduje ostatnią barierę prawną i umożliwia budowanie bezpiecznej, komfortowej i punktualnej kolei. Jest przekładem, że nowoczesnym rozwiązaniom technicznym powinny odpowiadać zmiany legislacyjne, które umożliwiają ich stosowanie w praktyce z korzyścią dla wszystkich pasażerów i klientów kolei – podkreśla minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, pociągi jadące z prędkością powyżej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta