Podróżni już korzystają z efektów modernizacji linii
rozmowa | Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Czym w praktyce jest Krajowy Program Kolejowy?
Ireneusz Merchel: Inwestycji o tak dużej skali jeszcze na polskiej kolei nie prowadzono. To ponad 200 projektów w całym kraju. KPK wyrównuje dostępność komunikacyjną w Polsce, zwiększa możliwości sprawnych podróży w miastach i aglomeracjach. Program tworzy lepsze warunki dla kolejowych przewozów towarowych. Dziesiątki inwestycji na torach realizowane są przy utrzymaniu rozkładu jazdy pociągów pasażerskich i zapewnieniu przewozu towarów.
Czy są już efekty prac?
Z efektów Krajowego Programu Kolejowego już korzystają podróżni na linii Lublin–Zaklików oraz osoby wsiadające do pociągów z nowych peronów na trasie z Rzeszowa do Przemyśla. Po latach można pojechać pociągiem z Wrocławia do Lubina oraz z Oleśnicy do Krotoszyna. Spektakularne efekty inwestycji to estakada Kraków Zabłocie–Krzemionki oraz nowe tory z Krakowa do Płaszowa. Na sieci kolejowej zamontowano dziesiątki nowych rozjazdów, a komputery i nowoczesne systemy zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa na setkach kilometrów nowych torów.
Efektem programu stają się krótsze czasy przejazdu pociągiem np. z Poznania do Piły.
W każdym miejscu Polski podróżni na nowych i zmodernizowanych przystankach zyskują komfortowe warunki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta