Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie firmy też już robią mięso i ser z roślin

28 sierpnia 2019 | Ekonomia
źródło: Rzeczpospolita

Moda na niejedzenie mięsa powoduje, że nawet tacy producenci wędlin czy nabiału, jak Sokołów lub Łowicz, wprowadzają do oferty również produkty w wersji roślinnej. To dopiero początek tego trendu. piotr mazurkiewicz

 

Globalny rynek produktów dla wegan ma być już wart ponad 25 mld dol. Wyroby nie mogą zawierać żadnych składników pochodzenia zwierzęcego, więc w grę nie wchodzi nawet np. miód. Rozszerzając ofertę o mniej restrykcyjne, ale bezmięsne dania czy produkty, mamy już ogromny rynek, który rozwija się na całym świecie w bardzo szybkim tempie. To nie tylko roślinne mleka, sery, ale także bezmięsne kiełbasy, kotlety czy burgery.

Bez mięsa i sera

Ich ogromna popularność zaczęła się w USA, a teraz także w Polsce coraz więcej firm chce na nowej modzie skorzystać. Według szacunków kilka procent Polaków nie jada już mięsa, ale z badania IQS wynika, że 43 proc., nie rezygnując z niego całkowicie, mocno ogranicza spożycie. Dlatego rynek wymienników roślinnych dla mięsa czy nabiału ma ogromne perspektywy.

– Polscy producenci tworzą także produkty dla Ikei i stacji Orlen, które już od jakiegoś czasu mają w swojej ofercie wegańskie hot dogi, a w tym roku dołączył do nich też Lotos – mówi Karolina Kosno, rzecznik organizacji ProVeg Polska.

– Sieci handlowe wprowadzają także marki własne mięsnych alternatyw, np. od niedawna są dostępne kiełbaski sojowe w Biedronce....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11443

Wydanie: 11443

Spis treści
Zamów abonament