Polskie firmy też już robią mięso i ser z roślin
Moda na niejedzenie mięsa powoduje, że nawet tacy producenci wędlin czy nabiału, jak Sokołów lub Łowicz, wprowadzają do oferty również produkty w wersji roślinnej. To dopiero początek tego trendu. piotr mazurkiewicz
Globalny rynek produktów dla wegan ma być już wart ponad 25 mld dol. Wyroby nie mogą zawierać żadnych składników pochodzenia zwierzęcego, więc w grę nie wchodzi nawet np. miód. Rozszerzając ofertę o mniej restrykcyjne, ale bezmięsne dania czy produkty, mamy już ogromny rynek, który rozwija się na całym świecie w bardzo szybkim tempie. To nie tylko roślinne mleka, sery, ale także bezmięsne kiełbasy, kotlety czy burgery.
Bez mięsa i sera
Ich ogromna popularność zaczęła się w USA, a teraz także w Polsce coraz więcej firm chce na nowej modzie skorzystać. Według szacunków kilka procent Polaków nie jada już mięsa, ale z badania IQS wynika, że 43 proc., nie rezygnując z niego całkowicie, mocno ogranicza spożycie. Dlatego rynek wymienników roślinnych dla mięsa czy nabiału ma ogromne perspektywy.
– Polscy producenci tworzą także produkty dla Ikei i stacji Orlen, które już od jakiegoś czasu mają w swojej ofercie wegańskie hot dogi, a w tym roku dołączył do nich też Lotos – mówi Karolina Kosno, rzecznik organizacji ProVeg Polska.
– Sieci handlowe wprowadzają także marki własne mięsnych alternatyw, np. od niedawna są dostępne kiełbaski sojowe w Biedronce....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta