Energia do samochodów na prąd nie powinna pochodzić z węgla
MOTORYZACJA | Dla redukcji CO2 ważny jest sposób pozyskiwania energii – zarówno do produkcji, jak i eksploatacji aut elektrycznych
W nowych samochodach osobowych zarejestrowanych w krajach Unii Europejskiej w 2018 r. auta z napędem elektrycznym miały 2-procentowy udział – poinformowało w ubiegłym miesiącu Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów ACEA. To o 1,4 pkt proc. więcej niż w roku 2014. 3,8 proc. aut miało napęd hybrydowy (wzrost o 2,4 pkt proc. w ostatnich pięciu latach), a 0,4 proc. wyniósł w łącznej sprzedaży udział samochodów zasilanych gazem ziemnym.
Liczba pojazdów z napędem ekologicznym stale rośnie – w pierwszej połowie 2019 r. sprzedaż samochodów czysto bateryjnych wyniosła 125,3 tys. sztuk i zwiększyła się w porównaniu z wcześniejszym rokiem o 91 proc.
Według zaprezentowanego we wrześniu raportu brukselskiej organizacji Transport & Environment (T&E) w 2020 r. łączna sprzedaż aut z napędem elektrycznym w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta