Czas kupić prezenty, bo kurierzy nie nadążą
Ruszający właśnie szczyt paczkowy będzie rekordowy – zrobimy nawet o 20 proc. więcej zakupów niż rok temu. Ale może być kłopot z dostawą. Firmom logistycznym brakuje tysięcy rąk do pracy. michał duszczyk
Zaczął się najgorętszy okres w roku dla firm kurierskich – już za dwa tygodnie Black Friday, potem Cyber Monday, Mikołajki i święta Bożego Narodzenia. Czeka nas prawdziwy szał zakupów. Branża logistyczna zaciera ręce, bo – jak wskazują operatorzy działający na naszym rynku – wzmożone zakupy oznaczają więcej paczek. Eksperci twierdzą, że w stosunku do minionych miesięcy w grudniu liczba przesyłek skoczy o 40–60 proc., a w niektórych przypadkach nawet o 100 proc. – To będzie absolutnie rekordowy szczyt paczkowy. Sądzimy, że w br. roku rynek e-commerce zanotuje wzrost o 15–20 proc. – mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.
O tyle wzrosnąć ma też rok do roku liczba przesyłek. – Te wartości rosną z roku na rok, a wynika to z bardzo dobrej koniunktury rynku e-commerce – przekonuje Magdalena Bugajło, dyrektor ds. komunikacji w DHL Parcel.
Zza biurka do kartonów
W zeszłym roku prawie co druga przesyłka na rodzimym rynku pochodziła z e-zakupów. Teraz ten odsetek ma być jeszcze większy. A to przy dynamicznie rosnącym handlu internetowym oznacza dla firm logistycznych nawał pracy. – W najbliższym czasie udział ten wzrośnie aż do 60 proc. Szacujemy, że w 2019 r. e-commerce nada ponad 275 mln paczek –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta