Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ubrania coraz bardziej ekologiczne

15 listopada 2019 | Dodatki Jednodniowe | Piotr Mazurkiewicz
≥Firmy odzieżowe coraz częściej przetwarzają już wykorzystane materiały
źródło: Shutterstock
≥Firmy odzieżowe coraz częściej przetwarzają już wykorzystane materiały

HANDEL | Branża odzieżowa szuka sposobów na bycie bardziej eko

 

Branża odzieżowa zdecydowanie zmienia zasady korzystania z materiałów: coraz więcej surowców do produkcji ubrań pochodzi z odzysku. Pojawiają się też nowe, np. roślinne, zamienniki skóry.

Dlatego firmy zaczęły coraz mocniej wchodzić w przerabianie już raz wykorzystanych materiałów. Tak powstał np. jeans z odzysku. Pojawiły się też zupełnie nowe możliwości – jak materiały produkowane z sieci rybackich wyłowionych z oceanów.

Buty z butelek

Coraz więcej producentów narzuca sobie wyśrubowane kryteria dotyczące produkcji materiałów z surowców, które zupełnie nie kojarzą się z branżą. – Sprzedaliśmy już 1 mln par butów, które są produkowane z plastiku wyłowionego z oceanów – powiedział w jednym z wywiadów Kasper Rorsted, prezes koncernu Adidas.

Chodzi o linię UltraBoost, projekt powstał we współpracy z ekologiczną inicjatywą Parley. Deklaracja oznacza zrealizowanie planu zapowiedzianego, gdy Adidias ogłaszał projekt, ale bynajmniej nie oznacza to zatrzymanie produkcji. Klienci bowiem chętnie takie produkty kupują, na wyprodukowanie jednej pary butów zużywa się 11 plastikowych butelek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11509

Wydanie: 11509

Spis treści

Reklama

Walka o klimat. Wyzwania dla Polski, Europy i Świata

Komunikaty

Dodatki Jednodniowe

Branża między młotem a kowadłem
Chiny mogą być partnerem UE w ambitnej polityce klimatycznej
Efektywny recykling odpadów wymaga szerokiej współpracy
Energia do aut elektrycznych z źródeł przyjaznych środowisku
Energia do samochodów na prąd nie powinna pochodzić z węgla
Globalni liderzy też chcą walczyć ze zmianami klimatycznymi
Gospodarka obiegu zamkniętego w praktyce
Każdy z nas musi wziąć udział w budowie lepszego świata
Kończy się czas kopania węgla na Górnym Śląsku
Kraje rozwijające się są liderami transformacji energetycznej
Miasta – klimatyczni liderzy?
Mniej dwutlenku węgla i plastiku, więcej innowacji i edukacji
Moda na wspólnotyzm
Musimy się zastanowić, jak chcemy żyć w następnych dekadach
Musimy zmniejszyć zużycie zasobów
Nowe wymagania UE dla produktów jednorazowych z plastiku
Nowy zielony ład dla Górnego Śląska
PGE weszła na drogę transformacji
Pod względem wyrzucania śmieci dogoniliśmy już Zachód
Podziel się energią z sąsiadem
Polska musi się obudzić
Potrzebujemy zielonego otwarcia
Prawa fizyki mają politykę w poważaniu
Przebić się przez wyborczy szum
Przyszłość zamiast katastrofy
Prąd prosto z… magazynu
Pytania o górnictwo przyszłości
Rząd musi rozwiązać problem wody
Skala ma znaczenie, także dla klimatu
Społeczeństwa i firmy w drodze do neutralności klimatycznej
Ubrania coraz bardziej ekologiczne
W czasach klimatycznego kryzysu to odnawialnie źródła energii są szansą
W trosce o biznes, ludzi i planetę
W trosce o środowisko
Wyboista droga do zeroemisyjności
Wyzwania w transformacji polskiego sektora energetycznego
Wyzwanie: zrównoważone korzystanie z zasobów
Zużycie tworzyw sztucznych na świecie będzie rosło

Nieprzypisane

Zamów abonament