Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dolny Śląsk stawia na rozwój transportu kolejowego

15 czerwca 2020 | Życie Regionów
Jak podkreślają samorządowcy, przejmowanie i uruchamianie kolejnych regionalnych linii będzie miało ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki na Dolnym Śląsku. Obok samego ułatwienia dojazdu do wielu ciekawych miejsc trasy te mają też walory krajobrazowe
źródło: koleje dolnośląskie
Jak podkreślają samorządowcy, przejmowanie i uruchamianie kolejnych regionalnych linii będzie miało ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki na Dolnym Śląsku. Obok samego ułatwienia dojazdu do wielu ciekawych miejsc trasy te mają też walory krajobrazowe
Jako pierwsza została przejęta trasa między Dzierżoniowem a Bielawą. Pociągi już na nią powróciły
źródło: koleje dolnośląskie
Jako pierwsza została przejęta trasa między Dzierżoniowem a Bielawą. Pociągi już na nią powróciły

Kolej to nowoczesny i ekologiczny, a także przyjazny pasażerom środek transportu. Dlatego samorząd Dolnego Śląska rozwija kolej regionalną. W tym celu przejmuje także nieużywane od lat trasy, których łączna długość to niemal 400 km. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z URZĘDEM MARSZAŁKOWSKIM WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO

 

Odbudowa zlikwidowanych linii, tak aby najdalej za dziesięć lat 99 proc. mieszkańców miast i ponad 90 proc. mieszkańców gmin regionu miało dostęp do transportu kolejowego, to rozpoczęty w tej kadencji plan samorządu województwa, obejmujący rozwój transportu szynowego – zapowiadał na początku roku Patryk Wild, radny Bezpartyjnych Samorządowców oraz przewodniczący Komisji Polityki Rozwoju Regionalnego i Gospodarki w Sejmiku Województwa Dolnośląskiego. I ten plan, nazywany już zwyczajowo planem Wilda, jest konsekwentnie wdrażany.

Najnowszy krok na drodze do jego realizacji miał miejsce w tym miesiącu. 8 czerwca samorząd przejął od Polskich Kolei Państwowych linię kolejową z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa-Zdroju.

– Realizujemy nasz plan przejmowania i przywracania do życia linii kolejowych w regionie. Przykład zrewitalizowanej linii do Bielawy pokazuje, jak bardzo oczekiwane przez mieszkańców są nasze działania – mówi marszałek Cezary Przybylski z Bezpartyjnych Samorządowców.

Ruch pasażerski wróci na trasę w ciągu dwóch lat, po wykonaniu niezbędnych prac rewitalizacyjnych. Ich koszt szacowany jest na ok. 50 milionów złotych. Po ich zakończeniu linie 317 i 336 będą prowadzić od czynnej stacji Gryfów Śląski, przez Mirsk, aż do uzdrowiska Świeradów-Zdrój. Całkowita długość tej trasy wynosi 16,5...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11684

Wydanie: 11684

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Okładka

Nieprzypisane

Zamów abonament