Waży się przyszłość e-hulajnóg
Polacy otwierają się na elektryczne jednoślady: 89 proc. z nas uważa je za równie bezpieczne jak rowery, a 83 proc. liczy, że na krótkich odcinkach zastąpią auta. MICHAŁ DUSZCZYK
W poniedziałek kończą się konsultacje publiczne Ministerstwa Infrastruktury dla przepisów o urządzeniach transportu osobistego (UTO).Według projektu noweli ustawy o ruchu drogowym elektryczne hulajnogi, ale również inne tego typu pojazdy, jak trójkołowce czy coraz popularniejsze e-hulajnogi, mają być traktowane jak rowery. Prędkość UTO ma nie przekraczać 25 km/h, a poruszać będą mogły się po ścieżkach rowerowych. Jazda po chodniku będzie ostatecznością. Ale samorządy już szykują własne ograniczenia dla modnych ostatnio hulajnóg pożyczanych na minuty.
Zamiast samochodu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta