Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zneutralizujemy swój historyczny ślad węglowy

27 listopada 2020 | Walka o klimat. Wyzwania dla Polski, Europy i Świata | Tomasz Furman
źródło: materiały prasowe

ROZMOWA | Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska

 

Grupa VELUX zobowiązała się zneutralizować całą emisję CO2 od momentu powstania firmy. W Polsce słyszymy jedynie o firmach, które chcą być neutralne klimatycznie, ale dopiero za jakiś czas i tylko w kontekście bieżącej działalności. W jaki sposób narodził się pomysł na zneutralizowanie historycznego śladu węglowego?

Nasza firma zawsze ambitnie wychodziła do przodu, poza obowiązujące na rynku ramy. Zawsze staraliśmy się dawać innym dobry przykład, co zresztą mamy zapisane w misji sformułowanej jeszcze w 1965 r. Według niej mamy być firmą, która lepiej niż inni traktuje pracowników, klientów czy zasoby naturalne. Dla mnie ta ambicja jest całkiem naturalna i nie dziwi mnie, że z czymś takim wychodzimy na zewnątrz. Zauważyliśmy, że wiele firm chce ograniczyć swój negatywny wpływ na środowisko – i to jest dobre – ale tylko nieliczne myślą o neutralizacji historycznego śladu węglowego. Dla nas to jest inspiracja do pokazania innym, że tak też można działać. To jest nasza natura.

VELUX wyliczył, że od powstania do dziś wyemitował do atmosfery 5,6 mln ton CO2. O ile jednak w ostatnich latach dla wielu firm uzyskanie i publikacja takich danych nie stanowi większego problemu, o tyle historycznie wydaje się to bardzo trudne. W jaki sposób wyliczyliście wasz ślad...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11824

Wydanie: 11824

Spis treści

Reklama

Walka o klimat. Wyzwania dla Polski, Europy i Świata

Odpowiedzialność producenta rozszerzona, czyli jaka?
Wiodące organizacje już dostrzegły potencjał zrównoważonego rozwoju
Airly
Andrzej Kassenberg
Blokowanie wiatraków jest szkodliwe
Bój o oddech
Chcemy takiej pomocy jak na Śląsku
Czy wodór będzie paliwem jutra?
Czyste technologie powinny przynosić także biznesowe korzyści
Dirty business
Drzewa są cenniejsze niż zapory
Duży zwrot biznesu
Dzisiejszy boom to dopiero początek rozwoju energetyki solarnej w kraju
Enetech
Europa już ćwiczy łapanie wody, gdy my nadal wycinamy lasy
Fundusz Sprawiedliwej Transformacji jest szansą dla regionów górniczych
Grupa LOTOS inwestuje w paliwa alternatywne
Grupa Marma – technologia i działania na rzecz ochrony klimatu
Jak być odpowiedzialnym biznesem, kiedy prawo nie pozwala?
Jak efektywnie uzdrowić polskie domy jednorodzinne
Jaka będzie rola wodoru w zielonej transformacji polskiej gospodarki
Janusz Steinhoff
Karton – naturalnie… cyrkularny
Koalicja Klimatyczna
Końskie
Kraków
LPP
ML System
Mamy nadprodukcję węgla
McDonald’s wspiera dostawców w zrównoważonej produkcji
Nie ma odporności bez odpowiedzialności
Nie tylko grzesznik niszczy świat
Ochrona klimatu: strategiczny wybór
Odpady nie muszą już trafiać na wysypiska, można je przetworzyć
Orlen idzie w kierunku neutralności klimatycznej
Pieniądze to nie wszystko
Polska kolej wjeżdża na zielone tory i przyspiesza transformację
Polska musi zrobić więcej, ale będzie miała więcej pieniędzy
Potrzebujemy klimatycznych liderów
Problem z wodą będzie narastał. Ważne są działania każdego z nas
Realna rynkowa szansa
Recykling powinien być wykonywany lokalnie
Recykling w Polsce to nie palenie śmieci
Rolnictwo musi oszczędzać wodę
Rośnie udział zielonych napędów w transporcie osób i towarów
Sektor IT ma duże pole do popisu
Skanska
Sopot
Sprawiedliwa transformacja szansą dla gospodarki i przyszłych pokoleń
Tempo zmian jest znacznie szybsze niż możliwości adaptacji
To nie trend, to DNA firmy
To, czym oddychamy, wpływa, na jaką chorobę zachorujemy
Transformację zostawmy fachowcom
Unia Europejska i tworzywa sztuczne – związek na zakręcie
Velux
W awangardzie zielonej rewolucji
Wielkopolska Wschodnia rozpoczyna zieloną rewolucję
Więcej wymagaj od siebie
Wodorowe magazyny energii
Wodór będzie odgrywał coraz większą rolę w transporcie
Wyjść ze smugi cienia czarnej energetyki
Wymienić stare na nowe? A może naprawić?
Zieleń na ratunek miastom
Zielona Polska wymaga inwestycji w technologie
Zielona transformacja sektora transportowego jest nieunikniona
Zielone inwestycje niosą nadzieję na realną transformację
Zneutralizujemy swój historyczny ślad węglowy

Komunikaty

Okładka

Okładka promocyjna

Sport A25, A26

Sport A26

Nieprzypisane

Zamów abonament