To nie koniec rekordów w sprzedaży online
HANDEL | W internecie na główne kategorie produktów Polacy wydali w ubiegłym roku o 25 proc. więcej
Handel internetowy w 2020 r. wprost eksplodował. Według danych zebranych przez serwis Statista w 2020 r. Polacy wydali na główne kategorie (odzież, elektronika, meble, żywność i kosmetyki, zabawki i akcesoria) niemal 12 mld dolarów. To o 2,3 mld dolarów więcej niż w 2019 r., co oznacza skok niemal o 25 proc. Na przykład Grupa CCC podała, że jej sklep eobuwie w 2020 r. zwiększył sprzedaż o 52 proc., do 2,2 mld zł.
– Polski rynek e-commerce to przeważnie małe i średnie firmy. Jego wartość szacowana jest na 100 mld zł – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. – W ostatnim roku, w czasie pandemii, powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów. Coraz bardziej aktywnie kupujemy przez internet. Robi to już prawie 80 proc. internautów.
Moda z internetu
Choć wydaje się, że tak ogromny wzrost, jaki był w ubiegłym roku, jest nie do powtórzenia, wiele wskazuje, że w 2021 r. wiele sektorów rynku może rozwijać się w podobnym tempie.
Dotyczy to na przykład największej kategorii w polskim online, czyli mody. W 2020 r. Polacy zwiększyli swoje wydatki na ubrania kupowane przez internet o ponad 1,1 mld dolarów (do 5,7 mld dolarów), ale według prognoz w 2021 r. wzrost może znowu wynieść niemal 1 mld dolarów. Ogólne wydatki raczej nie zwiększą się aż tak mocno jak w ubiegłym roku, czyli o ponad 20...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta