Amazon wszedł do Polski. Wyzwanie dla Allegro
Po latach spekulacji i plotek amerykański gigant uruchomił w końcu polski serwis handlowy. Dla rynku oznacza to zmianę – dla klientów większy wybór i lepszą ofertę, dla sprzedawców opcje dotarcia np. do innych krajów.
Amazon ma ponad 300 mln klientów i jest jednym z liderów światowego rynku zdominowanego przez platformy chińskie. Cztery największe grupy kontrolują 44 proc. światowego e-handlu.
To wyzwanie dla Allegro, które nie komentuje wejścia nowego rywala. Sama jednak zapowiedź startu Amazon.pl wystarczyła, by cena akcji Allegro spadła z 85 zł pod koniec grudnia do ok. 65 zł obecnie. Rywal ma w Polsce 10 centrów logistycznych, za chwilę rusza 11, a Allegro pracuje nad pierwszym.
– To dopiero początek naszej przygody na polskim rynku, jesteśmy pozytywnie zaskoczeni skalą zainteresowania klientów już w kilka godzin po uruchomieniu serwisu – mówi „Rzeczpospolitej" Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE w Amazonie. —pm