Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolej w regionach bez pomocy z KPO

03 marca 2021 | Ekonomia i rynek | Adam Woźniak
Samorządy mogą sprawniej modernizować linie kolejowe  o znaczeniu regionalnym
źródło: Shutterstock
Samorządy mogą sprawniej modernizować linie kolejowe o znaczeniu regionalnym

W rządowych propozycjach dotyczących wsparcia transportu z Krajowego Planu Odbudowy brakuje działań zgodnych z europejską ideą funduszu.

 

Samorządy, które zaplanowały inwestycje w rozwój regionalnego transportu w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO), są mocno rozczarowane rządowym projektem. Nie widać w nim pieniędzy na tabor dla kolejowych przewozów regionalnych. Wsparcie konsumuje międzywojewódzki przewoźnik PKP InterCity, które miałoby zakupić 38 składów push-pull i 45 lokomotyw.

Jak podaje Stowarzyszenie Ekonomiki Transportu, na tabor kolejowy ma być przeznaczone 398 mln euro, czyli ok. 1,8 mld zł. Tymczasem cena jednego składu push-pull to 115 mln zł, więc 38 składów kosztowałoby 4,37 mld zł, a zatem 970 mln euro. – To 2,5 razy więcej niż całość kwoty przeznaczonej w programie na dofinansowanie zakupu taboru pasażerskiego –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11902

Wydanie: 11902

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament