Kolej w regionach bez pomocy z KPO
W rządowych propozycjach dotyczących wsparcia transportu z Krajowego Planu Odbudowy brakuje działań zgodnych z europejską ideą funduszu.
Samorządy, które zaplanowały inwestycje w rozwój regionalnego transportu w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO), są mocno rozczarowane rządowym projektem. Nie widać w nim pieniędzy na tabor dla kolejowych przewozów regionalnych. Wsparcie konsumuje międzywojewódzki przewoźnik PKP InterCity, które miałoby zakupić 38 składów push-pull i 45 lokomotyw.
Jak podaje Stowarzyszenie Ekonomiki Transportu, na tabor kolejowy ma być przeznaczone 398 mln euro, czyli ok. 1,8 mld zł. Tymczasem cena jednego składu push-pull to 115 mln zł, więc 38 składów kosztowałoby 4,37 mld zł, a zatem 970 mln euro. – To 2,5 razy więcej niż całość kwoty przeznaczonej w programie na dofinansowanie zakupu taboru pasażerskiego –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta