Amazon zapowiada bitwę. Ale zaczyna skromnie
Polski e-sklep giganta z USA w końcu wystartował. Choć przewaga Amazona w zapleczu logistycznym i ofercie nad Allegro jest ogromna, walka o klientów zapowiada się na długą i ciężką.
Serwis ruszył w nocy z poniedziałku na wtorek bez rozgłosu czy choćby komunikatu. Amazon później podał, że Polacy mogą wybierać spośród ponad 100 mln produktów, dziesiątki tysięcy pochodzi od polskich sprzedawców. Powyżej 100 zł dostawa jest darmowa, dostępne są najpopularniejsze w Polsce metody płatności. Dostępne są także flagowe produkty Amazona, jak czytnik Kindle czy głośnik Echo z asystentką głosową Alexa.
Skromny debiut
Na razie firma nie podaje, czy ewentualnie i kiedy wprowadzi dla Polaków choćby abonament Prime, w ramach którego można korzystać z dodatkowych ofert czy ekspresowej dostawy. – Doświadczenie z innych rynków pokazuje, że Amazon stara się walczyć o względy klienta bardziej jakością niż niską ceną. Polski rynek zaś, także e-commerce, to rynek o dużej wrażliwości cenowej klientów – mówi Marcin Kuśmierz, prezes platformy Shoper.
– Sprzedający będą musieli nauczyć się z Amazonem pracować – zaakceptować jego warunki sprzedaży związane z obsługą klienta, reklamacji, płatności itd. Będą musieli rozwijać szybciej swoją ofertę, być bardziej konkurencyjnymi –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta