Najem aut zyskuje na popularności
Rynek nowych samochodów dla firm przeżywa trudniejsze chwile. Jedną z niewielu kategorii, które notują wzrost, jest długoterminowy wynajem. Biznes coraz bardziej dostrzega zalety takiego rozwiązania.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Opinia24 na zlecenie marki Škoda, polscy kierowcy najczęściej obawiają się niespodziewanej awarii auta (51 proc.), kosztów związanych z naprawami (44 proc.) oraz kosztów utrzymania samochodu (40 proc.). Potrafią one być bolesne. Aplikacja motowarsztat.pl oblicza, że średnia wartość serwisowego zlecenia dla dwulatków lub młodszych samochodów przekracza 750 zł.
Także niestabilność gospodarcza, niepewna przyszłość, w tym rosnące ceny aut i stopy procentowe wpływające na koszty finansowania spowodowały, że wielu przedsiębiorców i firm w Polsce wstrzymało decyzje o nabywaniu nowych aut.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów podlicza, że łączna sprzedaż nowych samochodów do firm w 2022 roku była mniejsza o 9,9 proc. r./r. Jeszcze większy spadek był widoczny w przypadku zakupu ze środków własnych, kredytu i klasycznego leasingu liczonych razem, gdyż wyniósł 14 proc. r./r.
Natomiast wynajem długoterminowy odnotował wzrost sprzedaży o 2,3 proc. r./r. – Wartość wzrostu nie jest wielka, ale biorąc pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta