Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Producenci żywności głównymi ofiarami wojny cenowej dyskontów

26 lipca 2024 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Choć klientów cieszy rywalizacja pomiędzy Lidlem i Biedronką, nie wszyscy są z niej zadowoleni. Wojna cenowa najmocniej uderza w producentów żywności, zmuszanych do udzielania coraz większych rabatów.

Wojna cenowa największych sieci handlowych w Polsce trwa od miesięcy i właśnie obserwujemy jej najnowszą odsłonę. Lidl promuje się kolejną kampanią porównawczą pokazującą, że koszyk wybranych produktów jest w jego sklepach tańszy niż w Biedronce. Dla konkurencji to kolejny twardy orzech do zgryzienia, ponieważ niezależnie od wyniku porównań do konsumentów idzie przekaz, że to te dwie sieci są najtańsze, co w oczywisty sposób przyciąga im kolejnych klientów.

Sklepy i dostawcy pod ścianą

Choć na walce rynkowych gigantów cierpią inne sieci handlowe, najmocniej obrywają jednak producenci. – Oni i dostawcy są głównymi ofiarami wojny cenowej na rynku, ponieważ to przede wszystkim ich kosztem organizowane są w sklepach wszelkie akcje promocyjne. Stawia to ich w niesłychanie trudnej sytuacji i wymusza zmianę strategii – mówi Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego. – Oznacza to dyskontyzację oferty, ograniczanie liczby pozycji w ofercie do tych, które sprzedają się najlepiej i najszybciej rotują. Stosownie do szerokości oferty na półkach sklepowych właśnie w sieciach dyskontowych – dodaje.

Wpływ walki cenowej na rynek jest ogromny. – To odwieczny element walki rynkowej i oczywiście producenci żywności mocno odczuwają wojnę cenową na własnej skórze. Zapytań o promocje jest oczywiście więcej, podobnie jak prób...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12934

Wydanie: 12934

Spis treści
Zamów abonament