Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sklepy zyskują dzięki sztucznej inteligencji. Lista korzyści

01 sierpnia 2024 | Ekonomia i rynek | Katarzyna Kucharczyk

Nawet o 10 proc. mogą wzrosnąć przychody sieci handlowych dzięki wykorzystaniu narzędzi opartych na generatywnej sztucznej inteligencji – wynika z najnowszej analizy Bain&Company. Lista korzyści dla firm jest długa.

Prawdziwym wyzwaniem dla biznesu jest wdrożenie wypracowanych rozwiązań na większą skalę. Gra jest warta świeczki: firmy, które najlepiej wykorzystają zaawansowane rozwiązania, wygrają wyścig z konkurencją.

Największy potencjał na zwiększenie sprzedaży tkwi w wykorzystaniu sztucznej inteligencji do tworzenia spersonalizowanych ofert i skuteczniejszych rekomendacji zakupowych. Kolejna kwestia to poprawa obsługi klienta. Chatboty i asystenci głosowi odpowiadają na pytania, informują o promocjach i pomagają w nawigacji po sieci. To zwiększa efektywność obsługi. Zyskują obie strony – sklep i klienci.

Niedawno o mocniejszym postawieniu na AI poinformowała m.in. Żabka. Rozszerza wieloletnią współpracę z Microsoftem w zakresie innowacji. – Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam minimalizować czas obsługi klientów, ułatwia prowadzenie biznesu franczyzobiorcom, pozwala lepiej dobierać asortyment do sklepów i personalizować ofertę dla klientów – podkreśla Tomasz Suchański, szef Grupy Żabka....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12939

Wydanie: 12939

Spis treści
Zamów abonament