Sklepy zyskują dzięki sztucznej inteligencji. Lista korzyści
Nawet o 10 proc. mogą wzrosnąć przychody sieci handlowych dzięki wykorzystaniu narzędzi opartych na generatywnej sztucznej inteligencji – wynika z najnowszej analizy Bain&Company. Lista korzyści dla firm jest długa.
Prawdziwym wyzwaniem dla biznesu jest wdrożenie wypracowanych rozwiązań na większą skalę. Gra jest warta świeczki: firmy, które najlepiej wykorzystają zaawansowane rozwiązania, wygrają wyścig z konkurencją.
Największy potencjał na zwiększenie sprzedaży tkwi w wykorzystaniu sztucznej inteligencji do tworzenia spersonalizowanych ofert i skuteczniejszych rekomendacji zakupowych. Kolejna kwestia to poprawa obsługi klienta. Chatboty i asystenci głosowi odpowiadają na pytania, informują o promocjach i pomagają w nawigacji po sieci. To zwiększa efektywność obsługi. Zyskują obie strony – sklep i klienci.
Niedawno o mocniejszym postawieniu na AI poinformowała m.in. Żabka. Rozszerza wieloletnią współpracę z Microsoftem w zakresie innowacji. – Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam minimalizować czas obsługi klientów, ułatwia prowadzenie biznesu franczyzobiorcom, pozwala lepiej dobierać asortyment do sklepów i personalizować ofertę dla klientów – podkreśla Tomasz Suchański, szef Grupy Żabka....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta