Sklepy w Polsce znikają tysiącami
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
W porównaniu z końcem 2023 r. liczba sklepów spadła o 0,4 proc., a zgodnie z szacunkami wywiadowni Dun & Bradstreet na koniec września br. w Polsce działa 367,6 tys. sklepów – wynika z danych, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
– Pierwsze dziewięć miesięcy br. w handlu detalicznym stanowi kontynuację trendów obecnych w całym ubiegłym roku. Spośród monitorowanych 28 branż w 7 zanotowano wzrost liczby placówek, w pozostałych 21 spadek – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.
Coraz mniej tradycyjnych sklepów
Od początku stycznia do końca września z polskiego rynku zniknęło 1,4 tys. sklepów i detalicznych sprzedawców. Do tej liczby należy dodać 7,6 tys. zawieszonych działalności, co w praktyce oznacza, że nieco ponad 9 tys. podmiotów handlu zaprzestało działania na rynku. - Na czele pod względem dynamiki przyrostu firm i sklepów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta