Nowy trend – zakupy po sąsiedzku, ale online
Coraz więcej rodzimych internautów szuka ofert w swojej okolicy. Jak pokazują badania, kupujemy lub rezerwujemy produkty i usługi w sieci od pobliskich sprzedawców, a odbieramy je osobiście, z pominięciem kuriera.
Coraz chętniej kupujemy online, ale w pobliskich sklepach. Ten tzw. lokalny e-commerce to nowy, ale szybko rosnący trend. Najnowsze badania, których wyniki „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, pokazują, że takie rozwiązanie to oszczędność czasu i kosztów – nie czekamy bowiem na dostawę „pod drzwi” i nie płacimy za kuriera. Aż 70 proc. internautów, którzy wybierają okoliczne biznesy, kieruje się właśnie ceną – podaje TrustMate w swoim raporcie.
Dlaczego e-kupujemy lokalnie
Z ich analiz wynika, że w sieci w swojej najbliższej okolicy szukamy restauracji i hoteli (ponad 40 proc. przypadków), sklepów z odzieżą i tekstyliami (29 proc.), a także z artykułami RTV-AGD (27 proc.) oraz fryzjerów i salonów piękności (25 proc.).
Eksperci wskazują, że przybywa Polaków, którzy zamawiają produkty przez internet, ale odbierają je blisko miejsca zamieszkania. Ta nowa moda, która wspiera biznesy „po sąsiedzku”, jest częścią trendu nazywanego w branży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta