Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
W ciągu roku liczba sprzedawców na wszelkiego typu targowiskach spadła o niemal 8 tys. Rynek kurczy się także z powodu ekspansji dyskontów, również tych przemysłowych.
W 2024 roku zlikwidowano niemal 1,5 tys. firm zajmujących się handlem na bazarach, kolejne zaś 6,3 tys. tego typu działalności zostało zawieszonych – wynika z danych Dun & Bradstreet Poland, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Mniej firm na bazarach
Według szacunków firmy na koniec 2024 roku na polskich bazarach działało nieco ponad 108 tys. przedsiębiorstw. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego stanowi to spadek o blisko 1,4 proc. Łącznie w ciągu ostatnich 12 miesięcy z bazarów zniknęło blisko 1,5 tys. firm.
– Wszystko wskazuje na to, że czas bazarów i targowisk mija. W kolejnych miesiącach będzie ubywało kolejnych punktów. Ogółem tylko w ostatnich dwóch latach zawieszono w Polsce ponad 13 tys. firm, co stanowi około 10 proc. całości rynku, czyli 10 proc. wszystkich aktywnie działających przedsiębiorstw – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.
– Spadek liczby handlowców na bazarach to z dużym prawdopodobieństwem trend, który się utrzyma, choć nie jest spowodowany jednym konkretnym czynnikiem, a raczej splotem co najmniej kilku podobnych do tych, które powodują zmniejszenie liczby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta