Od pomysłu do wdrożenia
Od pomysłu do wdrożenia
JULIAN BOHDANOWICZ
MICHAEL J. SILVERSTEIN
Przełożył Andrzej Ehrlich
Za każdą skuteczną innowacją kryje się nieoczekiwany pomysł. Kiedy pojawi się w postaci przełomowej nowości, otwiera nowe rynki, doprowadzając konkurencję do szaleństwa. Jednak wiele prób innowacji kończy się niepowodzeniem. Jeżeli organizacja nie posługuje się systematycznym sposobem opracowywania nowych pomysłów, to w zbyt dużym stopniu uzależnia się od przypadkowego natchnienia pojedynczych osób.
Nie musi tak być. Można doprowadzić do rozkwitu pomysłowości. Geniusz nie jest przy tym konieczny; zwykli śmiertelnicy mogą generować przełomowe pomysły - i to systematycznie. Potrzebna jest do tego rygorystyczna metoda poszukiwania nowych okazji, a do ich sprawdzania i wykorzystania - proces wynalazczy, którego siłą napędową są klienci.
Rozszerz definicję swojej działalności
Sposób, w jaki dzisiaj postrzegasz rynek, może Ci przesłonić możliwości, które mogą się pojawić jutro. - Zacznij więc od poszerzenia definicji dziedziny swojej działalności. Na przykład telefony komórkowe - to ruchoma komunikacja; zamiast lakierów emaliowych - systemy powłok przemysłowych; zamiast funduszy powierniczych - usługi emerytalne - mówi Raffaele Cicala z oddziału warszawskiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta