Firmowa twórczość
Każdy człowiek jest z natury istotą twórczą. Ludzka kreatywność może odnosić się do wszelkiej aktywności, od działań stricte artystycznych po rzeczy codzienne, czasem bardzo zwyczajne jak na przykład praca biurowa. Przeciwieństwem nieskrępowanej twórczości jest organizacja. Jeśli praca biurowa została zorganizowana według określonych reguł, przejaw kreatywności w tej dziedzinie może oznaczać złamanie regulaminu pracy i w konsekwencji doprowadzić do ukarania "twórcy".
Firma nie jest najlepszym środowiskiem do zgłaszania nowych pomysłów. Właściwie prawo do nich mają tylko szefowie. Nawet słaby pomysł dyrekcji ma szansę realizacji, podczas gdy najlepsze rozwiązania zgłaszane przez pracowników często w ogóle nie są brane pod uwagę. Trudno tu nawet kogokolwiek winić za taki stan rzeczy. Tak działa organizacja.
Innowacje są jednak niezbędne każdej firmie. Wymuszają je klient, który oczekuje lepszego zaspokajania własnych potrzeb, i konkurencja. Pośrednio oczekują ich również akcjonariusze, którzy liczą na wzrost wartości firmy. Jest kilka sprawdzonych ścieżek prowadzących do najlepszych rozwiązań. Jedna z nich, to twórcze naśladownictwo najlepszych praktyk biznesowych, czyli benchmarking. Kopiować można...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta