Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudno udzielić odpoczynku dobowego kierowcom

19 października 2007 | Dobra firma | Łukasz Prasołek

Eksperci zachodzą w głowę, czy przerywany odpoczynek dajemy wszystkim kierowcom, czy tylko zatrudnionym według przerywanego lub mieszanego systemu czasu pracy. Odpowiedzi próżno szukać w przepisach

Kierowcy pojazdów o masie powyżej 3,5 tony lub służących do przewozu więcej niż dziewięciu osób (łącznie z kierowcą) mogą wykorzystywać odpoczynek dobowy podzielony na dwa odcinki. Wynika to wprost z art. 4 lit. g rozporządzenia WE nr 561/2006. Zgodnie z tym przepisem regularny odpoczynek dzienny to zarówno ten nieprzerwany wynoszący 11 godzin, jak i podzielony, o ile jest odbierany w dwóch częściach i w odpowiedniej kolejności. Pierwsza nie może być bowiem krótsza niż trzy godziny, a druga niż dziewięć. Prowadzący bierze odpoczynek przerywany alternatywnie z 11-godzinnym nieprzerwanym. Przepisy unijne nie ograniczają też dni, kiedy należy z niego skorzystać.

Co na to ustawa

Ustawa o czasie pracy kierowców ma nie naruszać...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7842

Spis treści

Front

"New York Times" w "Rzeczpospolitej"

Ekonomia

Barlinek podbija Zachód
Brak prywatyzacji to wyższe podatki
Budżet straci na ulgach, ale zyska na VAT
Chińczycy zbudują stadiony
Co dalej z mostem
Cytat dnia
Czas na ofertę Scanii
Debiut Prima Moda później
Drogie nośniki energii
Dziś decyzja o produkcji chevroletów na Żeraniu
Empik będzie walczył o klientów na Wyspach
Euro najdroższe w historii
Euroland radzi sobie bez Ameryki
Filia Sony w Polsce
France Telecom musi płacić
Fuzja e-sklepów
Giełda oblężona przez emitentów
Kalendarium gospodarcze
Kary za mleko
Komentarz giełdowy
Komisarz Reding chce więcej władzy
Liczba dnia -10 tys. ofert działek
Mediatel potrzebuje 90 milionów złotych na przejęcia
Millennium: wyższy zysk, więcej placówek
Mocny spadek indeksów
Na „n” startuje kanał talk-show
Newsy z „Rz” na portalu plus.pl
Niemcy zwalniają
Notowania
O rybaku ministrze i dorszu niezgody
Pięcioletni kontrakt PKP PR
Play TV ruszy w Sylwestra
Play mierzy w biznes
Podwyżki w Chinach
Polscy rybacy ujmą się za dorszem
Prognozy i kurs w górę
Przemysł spowolnił, zastój w budownictwie, ale powodów do niepokoju jeszcze nie ma
Przepraszamy
Rato o gospodarce
Rolnicze dopłaty
Rusza A1
Spadki cen na wtórnym rynku mieszkań
Strefa pomoże zarobić
Tym razem rekordy bije platyna
Umowa PERN i J&S Energy
Utrzymanie oceny dla obligacji przychodowych
Wrzenie w Polfie
Wysłannicy OBWE w Krajowej Radzie
Wyższy kapitał PGNiG Norway
Zapaśnik od giełdowych delikatesów
Zarobki pracowników sklepów najniższe w kraju
Zmiany w radzie KGHM
Znajdą cię w Dublinie
Złoty jest mocny, ale niedługo może stać na chwiejnych nogach
Złoty mocny słabością Ameryki
Ściągając Azjatów, nie zapominajmy o Polakach
Żelazna dama Unii
Zamów abonament