Kto zbierze żniwo z dojrzałego rynku
Warto powalczyć o starszych konsumentów. Miesięcznie mają do wydania ok. 17,4 mld zł, a co roku przybywa w tej grupie osób, które skorzystały na zmianach ustrojowych
Chociaż tylko niespełna co trzeci Polak powyżej 50. roku życia pracuje, to licząc ich średnie zarobki można przyjąć, że miesięcznie mają do dyspozycji 10,4 mld zł. Jeśli uwzględnimy emerytów, którzy – według obliczeń firmy doradczej Deloitte – wnoszą na rynek 7 mld zł, to okazuje się, że co miesiąc dojrzali konsumenci mogą wydać co najmniej 17,4 mld zł.
Starszy, a więc biedny
Dlaczego więc tak niewiele jest w Polsce produktów i usług przeznaczonych właśnie dla nich? – To wina mocno zakorzenionego stereotypu konsumentów 50+. Myślimy o nich zwykle jako o skromnie ubranych emerytach. Nic dziwnego, że w ostatnich dziesięciu latach 80 proc. budżetów marketingowych było skierowanych do konsumentów od 20 do 40 lat – komentuje Jacek Sadowski, prezes agencji Demo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta