Kariera niebieskiej plastikowej taśmy
Choć jego twórczość wymyka się definicjom, o prace artysty zabiegają dziś najważniejsze kolekcje krajowe i zagraniczne – szczególnie te drugie
Przez lata pozostawał w cieniu Henryka Stażewskiego, u którego mieszkał. Działał na marginesie sztuki, zdaniem wielu – nie zasłużył na miano artysty. Zanim w jego pracach pojawiła się słynna „plastic tape scotch blue, szerokość 19 mm, długość niewiadoma”, wykonywał ilustracje do gazet i projektował mozaiki do sklepów.
Dziś duży zespół prac Edwarda Krasińskiego kupuje londyńska Tate Gallery, a niektórzy krytycy nazywają go „Gombrowiczem polskiej sztuki”. Wbrew powtarzanym czasem legendom, bardzo szybko doceniony został przez krytyków i teoretyków sztuki, szczególnie ze środowiska skupionego wokół Galerii Foksal.
– Spotkanie z nim było świętem, przyjeżdżaliśmy do niego do Warszawy niczym pielgrzymi – opowiada Maria Anna Potocka, dyrektor Bunkra Sztuki. – Dzięki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta