Wideo w Internecie to zyskowny biznes
Na razie materiały wideo kręcone wyłącznie na potrzeby Internetu pojawiają się w Polsce sporadycznie, ale to się musi zmienić
Wielu profesjonalistów zainteresowało się użyciem tanich narzędzi do produkcji telewizyjnych w Internecie. W odróżnieniu od kina czy produkcji telewizyjnych Internet wydaje się być znacznie mniej wymagający. Kamera wideo, komputer i szybkie łącze wystarczą, by zaistnieć w świecie produkcji internetowych. A jak pokazują doświadczenia, świat ten jest niebywale interesujący. Oto bowiem amatorskie filmy biją rekordy popularności, a YouTube i inne serwisy dostępu do materiałów wideo generowanych przez samych użytkowników sieci są najbardziej popularnymi miejscami w Internecie. To właśnie doświadczenia z amatorską produkcją wyznaczyły standardy tego rodzaju przekazu. Standardy te są znacznie niższe niż te, które funkcjonują w świecie telewizji. Powstaje cały nowy przemysł – nowa generacja seriali przeznaczonych wyłącznie do emisji w Internecie (Lonelygirl15, Prom Queen), komedii (BarelyPolitical. com, 236. com), programów komediowych czy informacyjnych (TalkingPointsMemo). Pojawiły się całe platformy skierowane do młodych odbiorców oferujące serwisy randkowe, zamieszczanie profili wraz z własnymi materiałami wideo, czaty i blogi, muzykę, informacje o imprezach, wydarzeniach artystycznych itp. Koronnym tego rodzaju przykładem jest bebo. com – portal o zasięgu międzynarodowym, którego partnerem w Polsce została gazeta.pl. Fundamentalnym serwisem bebo. com są właśnie seriale wideo produkowane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta