Jak zorganizować pracę w 2009 roku
Czy tabele wymiarów czasu pracy na 2009 r. firma powinna załączyć do regulaminu pracy?
Nie. To informacja dla działu kadr niezbędna przy układaniu harmonogramów czasu pracy. Nie ma potrzeby, by stanowiły załącznik do przepisów wewnątrzzakładowych. Mało tego, decyzja o ich dołączeniu do regulaminu pracy może przysporzyć kłopotów w przyszłości. Spowoduje bowiem, że każdego roku trzeba będzie zmieniać ten regulamin, co jest czasochłonne i wymaga zaangażowania związków zawodowych (o ile takie w firmie funkcjonują). W regulaminie pracy należy zamieścić jedynie rozkład czasu pracy.
A czy w przepisach wewnętrznych musi się znaleźć informacja o tym, że 2 stycznia i 12 czerwca są wolne pod warunkiem, że zatrudnieni odpracują tę labę w innym terminie?
Nie. Jeżeli chcemy zagwarantować podwładnym przedłużony styczniowy i czerwcowy weekend, to powinniśmy to uwzględnić bezpośrednio w harmonogramie czasu pracy, wpisując w nim np., że 2 stycznia to dzień wolny z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy, a 10 stycznia jako roboczy. Jeżeli informacje o wolnym i jego odrabianiu przekażemy jedynie ustnie lub w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta