Kryzysy i ratingi
Genialny w swojej prostocie pomysł miał twórca agencji ratingowych w końcu XIX w. Wymyślił on sposób zarabiania pieniędzy na ocenianiu wiarygodności finansowej różnych podmiotów gospodarczych.
Najtrudniejszymi problemami okazały się zarówno przekonanie klientów do korzystania z usług ratingowych i płacenia za nie, jak i zapracowanie na reputację.
Agencje ratingowe rozwinęły się po kryzysie lat 30., a obecny kryzys finansowy poważnie naruszył zaufanie do nich. Za największą wpadkę agencji ratingowych uznaje się nadanie wysokiej noty ratingowej bankowi Lehman Brothers m.in. za system zarządzania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta