Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Subaru też rezygnuje

17 grudnia 2008 | Sport | Krzysztof Rawa

Po 20 latach japońska firma Subaru wycofała się z rywalizacji w rajdowych mistrzostwach świata. Z tych samych powodów, co niedawno Suzuki oraz Honda zrezygnowały z Formuły 1: w warunkach kryzysu sport samochodowy stał się zbyt drogi.

Autami Subaru jeździli znakomici kierowcy: Colin McRae, Richard Burns i Petter Solberg. Sześć razy zdobywali tytuły mistrzów świata, model Impreza WRC stał się legendą rajdów. Ostatni raz zespół Subaru wygrał mistrzostwa w 2003 roku, ostatni rajd – w Meksyku dwa lata później.

Na decyzję firmy wpływ miał zapewne także tzw. efekt Loeba – sukcesy francuskiego mistrza w Citroenie od kilku lat przesłaniają inne wydarzenia na rajdowych trasach.

Subaru pojawiło się w sporcie w 1989 roku po związaniu się z firmą inżynieryjną Prodrive przygotowującą auta do rajdów. Jeszcze niedawno w Hiszpanii trwały testy samochodów przed nowym sezonem.

– Spadek sprzedaży i pogorszenie wyników ekonomicznych są tak duże, że trzeba było podjąć nagłą decyzję – mówił ze łzami w oczach Ikuo Mori, prezes Fuji Heavy Industries Ltd., firmy matki Subaru.

W przyszłorocznej rywalizacji o tytuł w rajdowych MŚ liczyć się będą tylko ekipy Citroena i Forda.

Brak okładki

Wydanie: 8195

Spis treści
Zamów abonament