Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Usunięcie wady musi odpowiadać interesom nabywcy

13 stycznia 2009 | Dobra firma | Izabela Lewandowska

Kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży wadliwego towaru, jeśli jego naprawa spowodowała istotne obniżenie wartości

Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z 7 stycznia 2009 r. (II CSK 446/08). Spór dotyczył samochodu ciężarowego kupionego przez Gminną Spółdzielnię Samopomoc Chłopska od spółki z o.o. KIM. W trakcie pierwszego przeglądu pojazdu dokonanego po 15 tys. km przebiegu okazało się, że pęka tylna ściana kabiny. Spółdzielnia, powołując się na swe uprawnienia z tytułu rękojmi sprzedawcy za wady sprzedanej rzeczy, zażądała od spółki wymiany samochodu na wolny od wad. Spółka odmówiła i zaoferowała niezwłoczne usunięcie wady. Spółdzielnia na to się nie zgodziła, odstąpiła od...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8215

Spis treści
Zamów abonament