Nadjeżdża nowa mazda 3
Wiosną zadebiutuje nowa „trójka” – następca najpopularniejszego modelu w historii Mazdy
Samochód ma poważnie zmodernizowane podwozie. Inżynierowie zachowali z tyłu drążki reakcyjne, natomiast z przodu kolumny MacPhersona – to samo podwozie używane jest m.in. w fordzie focusie i volvo S40. Główny konstruktor Kunihiko Kurisu podkreśla, że samochód będzie bardziej sportowy od konkurencyjnych modeli.
Nowa „trójka“ jest lżejsza o 15 kg od modelu poprzedniej generacji – podobny sukces odnieśli inżynierowie konstruujący mazdę 2.
Mazda przygotowała sedana (długość 4,58 m) i pięciodrzwiowego hatchbacka (dł. 4,46 m). Nie będzie wersji trzydrzwiowej, ponieważ uznano ją za mało popularną. Do napędu konstruktorzy przewidzieli dwa diesle i dwa silniki benzynowe. Diesel o pojemności 2,2 l i mocy 185 lub 150 KM produkowany jest przez Mazdę. Natomiast 109-konny diesel o pojemności 1,6 l wytwarzany jest wspólnie przez PSA Peugeot Citroen i Forda. Benzynowe silniki mają pojemność 2,0 i 1,6 l oraz moce 150 i 105 KM.