Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniej reklam piwa w telewizji, kinie i teatrze

13 stycznia 2009 | Prawo | Agata Łukaszewicz

Spoty będzie można emitować tylko między godziną 23 a 6 rano. Kibice na stadionie nie kupią alkoholu powyżej 4,5 proc.

Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć reklamę piwa. Ma jej być mniej w telewizji i radiu. Wszystko z myślą o najmłodszych, którzy coraz częściej sięgają po ten napój.

Dziś niepokojącą normą jest, że próbują go już 11-latki, podczas gdy jeszcze kilka lat temu zaczynały 13-, 14-latki. Na stadionach (to z kolei propozycja związana z Euro 2012) dopuszczalne będzie jedynie słabsze piwo – do 4,5 proc. Chodzi tu o spożywanie, podawanie oraz sprzedaż.

To najważniejsza z propozycji zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, choć w projekcie znalazło się też kilka innych kontrowersyjnych nowości. O jakich mowa?

Na stoku bez wyskoku

Za jazdę na nartach w stanie nietrzeźwym trzeba będzie zapłacić...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8215

Spis treści
Zamów abonament