Mniej reklam piwa w telewizji, kinie i teatrze
Spoty będzie można emitować tylko między godziną 23 a 6 rano. Kibice na stadionie nie kupią alkoholu powyżej 4,5 proc.
Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć reklamę piwa. Ma jej być mniej w telewizji i radiu. Wszystko z myślą o najmłodszych, którzy coraz częściej sięgają po ten napój.
Dziś niepokojącą normą jest, że próbują go już 11-latki, podczas gdy jeszcze kilka lat temu zaczynały 13-, 14-latki. Na stadionach (to z kolei propozycja związana z Euro 2012) dopuszczalne będzie jedynie słabsze piwo – do 4,5 proc. Chodzi tu o spożywanie, podawanie oraz sprzedaż.
To najważniejsza z propozycji zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, choć w projekcie znalazło się też kilka innych kontrowersyjnych nowości. O jakich mowa?
Na stoku bez wyskoku
Za jazdę na nartach w stanie nietrzeźwym trzeba będzie zapłacić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta