Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Im większy sklep, tym więcej wymagań

13 stycznia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Zofia Joźwiak

Klient powinien wiedzieć, w jaki sposób ma postępować z opakowaniami, w które paczkowane są towary.

Wiedzę w tym zakresie zdobywać może ze sklepowych wywieszek, które mają się znajdować praktycznie w każdym sklepie. To nie koniec ekologicznych wymagań wobec handlowców. Te placówki, których powierzchnia przekracza 25 mkw. i w których sprzedaje się napoje, powinny mieć w swojej ofercie takie napoje także w opakowaniach zwrotnych. Sklepy detaliczne mają też obowiązek przyjmowania zwracanych opakowań zwrotnych, które znajdują się w ich ofercie handlowej, a hurtownie odbierania od swoich klientów zbiorczych opakowań wielokrotnego użytku, którymi się posługują.

Więcej zadań czeka sprzedawców urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Muszą oni wpisywać się do rejestru prowadzonego przez głównego inspektora ochrony środowiska jako zbierający zużyty sprzęt. Z kolei duże sklepy mają obowiązki związane z opłatą produktową.

Brak okładki

Wydanie: 8215

Spis treści
Zamów abonament