Im większy sklep, tym więcej wymagań
Klient powinien wiedzieć, w jaki sposób ma postępować z opakowaniami, w które paczkowane są towary.
Wiedzę w tym zakresie zdobywać może ze sklepowych wywieszek, które mają się znajdować praktycznie w każdym sklepie. To nie koniec ekologicznych wymagań wobec handlowców. Te placówki, których powierzchnia przekracza 25 mkw. i w których sprzedaje się napoje, powinny mieć w swojej ofercie takie napoje także w opakowaniach zwrotnych. Sklepy detaliczne mają też obowiązek przyjmowania zwracanych opakowań zwrotnych, które znajdują się w ich ofercie handlowej, a hurtownie odbierania od swoich klientów zbiorczych opakowań wielokrotnego użytku, którymi się posługują.
Więcej zadań czeka sprzedawców urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Muszą oni wpisywać się do rejestru prowadzonego przez głównego inspektora ochrony środowiska jako zbierający zużyty sprzęt. Z kolei duże sklepy mają obowiązki związane z opłatą produktową.