Właściciele sklepów nie mogą zapominać o ekologii
Przepisy nakładają na prowadzących sklepy obowiązek wywieszania informacji, składania sprawozdań, a w niektórych branżach nawet wpisywania się do rejestru
Ze sklepowej wywieszki klienci powinni się dowiedzieć, w jaki sposób mają postępować z opakowaniami, w których są towary. W praktyce więc taka wywieszka powinna być w każdym sklepie. Mimo że przepisy te obowiązują już od kilku lat, właściciele sklepów wciąż mają kłopoty z ustaleniem, co na ich terenie należy robić z odpadami opakowaniowymi. Nie we wszystkich gminach udaje się bowiem uzyskać informacje na ten temat.
Dane o opakowaniu
Na wywieszce trzeba podać przynajmniej dane o:
- dostępnych systemach zwrotu, zbierania, odzysku (w tym recyklingu) opakowań,
- właściwym postępowaniu z odpadami opakowaniowymi,
- znaczeniu oznaczeń stosowanych na opakowaniach.
Obowiązki te wynikają z ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (DzU z 2001 r. nr 63, poz. 638 ze zm.).
Jeżeli powierzchnia handlowa sklepu ma więcej niż 2 tys. mkw., to wywieszka nie wystarczy. Obiekty takie muszą na własny koszt selektywnie zbierać odpady opakowaniowe po produktach znajdujących się w ich ofercie handlowej, i to z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań.
Napoje w butelkach zwrotnych
Z kolei sklepy o powierzchni przekraczającej 25 mkw., w których sprzedaje się napoje, powinny mieć je także w opakowaniach zwrotnych. Sklepy detaliczne mają też obowiązek przyjmowania opakowań...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta