Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co firma może wpisać do regulaminu

21 stycznia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Paweł Wrześniewski
autor zdjęcia: Tomasz Wawer
źródło: Rzeczpospolita

Regulamin sklepu internetowego to dobry sposób na uporządkowanie relacji z kupującymi. Pamiętajmy jednak, że nie wszystko wolno nam tam wpisać

Prace nad regulaminem warto poprzedzić lekturą kilku przepisów kodeksu cywilnego. Określają one m.in., co można do takiego dokumentu wpisać.

Jak to zrobić

Przygotowując regulamin, stosujmy sformułowania jednoznaczne i zrozumiałe. Cały dokument nie powinien być ani za długi, ani przesadnie skomplikowany. To tylko zniechęca klientów, a w razie ewentualnego sporu wcale nie musi być nam pomocne. Z kodeksu wynika bowiem wprost, że postanowienia niejednoznaczne tłumaczy się na korzyść konsumenta (art. 385 § 2 k.c.). Do regulaminu nie możemy też wprowadzić żadnych postanowień, które byłyby sprzeczne z prawem.

GPP>przykład

Przedsiębiorca wpisuje do regulaminu, że „towar kupiony przez Internet nie podlega zwrotowi”.

Takie postanowienie jest nieważne i nie wiąże klienta. Z przepisów wynika bowiem wprost, że towar można zwrócić w ciągu dziesięciu dni. W takiej sytuacji i tak znajdą zastosowanie przepisy prawa, a nie te, które wprowadzimy do regulaminu.

Niektóre sprzeczności

Redagując regulamin, musimy zwrócić szczególną uwagę na to, aby nie ograniczać uprawnień...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8222

Spis treści
Zamów abonament