Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Postacie znane z telewizji są autorytetami młodzieży

16 lipca 2009 | Pierwsza strona | Renata Czeladko
źródło: Rzeczpospolita

Młodzi Polacy uważają za autorytety głównie osoby znane z ekranu – wynika z badań, do których dotarła „Rz”.

Sondaż na grupie 1000 osób w wieku 13 – 24 lata przeprowadziła firma Millward Brown SMG/KRC. Młodzi, proszeni o wskazanie osoby publicznej, która prezentuje cenione przez nich cechy i poglądy, najczęściej wymieniali Jerzego Owsiaka, Kubę Wojewódzkiego, Szymona Majewskiego i Wojciecha Cejrowskiego.

Na liście nie znalazł się żaden pisarz ani naukowiec. – Mamy dominację kultury obrazkowej i obrazków zamiast wartości. Młodzi myślą: wierzę tej osobie, bo ładnie wygląda – komentuje medioznawca profesor Wiesław Godzic. Według Wojewódzkiego z pojmowaniem słowa „autorytet” dzieje się coś dziwnego. – Gdybyśmy tym młodym ludziom zadali pytanie o rzecz najważniejszą, czyli o werbalizację poglądów, które podobno cenią, okazałoby się, że widzą we mnie mniej lub bardziej śmiesznego człowieka telewizji – twierdzi. – Żeby być autorytetem wśród młodych ludzi, trzeba być showmanem – dodaje Owsiak.

Brak okładki

Wydanie: 8371

Spis treści
Zamów abonament