Irakijczyk i Stocznia Gdynia
Mohammed al Khafagi, który może mieć związki z irackimi służbami, wspiera chętnego na zakup majątku stoczni
Chodzi o Janusza Barana, szefa prywatnej gdańskiej stoczni Maritime Shipyard. Z raportu z likwidacji WSI wynika, że razem z Mohammedem al Khafagim, Irakijczykiem z polskim paszportem, założył spółkę Caravana. Autorzy raportu, powołując się na informacje UOP, stwierdzili, że al Khafagi ma powiązania z irackimi służbami specjalnymi. Pisali o nim jako o „podejrzewanym o prowadzenie handlu bronią i o kontakty terrorystyczne”. Z raportu dowiadujemy się, że al Khafagi przed zamachami na USA w 2001 r. i tuż po nich wyjeżdżał na spotkania do Libanu.
– To wszystko bzdury, to cywilizowany człowiek – mówi „Rz” Baran. Wyklucza, by al Khafagi współpracował z terrorystami.
Przyznaje, że al Khafagi pomagał mu w poszukiwaniu inwestorów. Nie chce zdradzić, skąd pochodzą. – Połowa z krajów arabskich, a połowa z USA – ucina.
Czy Baran weźmie 26 listopada udział w licytacji majątku gdyńskiej stoczni, nie wiadomo. Wczoraj biznesmen nie wiedział, czy zagraniczni inwestorzy wpłacili wadium.