Jak podzielić koszty przy działalności strefowej i pozastrefowej
Koszty wspólne dotyczące działalności strefowej i pozastrefowej mogą być rozliczane według przyjętej indywidualnie przez podatnika, precyzyjnie określonej metody ich alokacji. Jeżeli nie jest możliwe jej skonstruowanie, dopuszcza się stosowanie klucza przychodowego, wynikającego z ustawy o CIT
Tak rozstrzygnęła Izba Skarbowa w Katowicach w interpretacji z 16 listopada 2009 r. (IBPBI/2/423-976/09/SD).
Spółka prowadzi działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (SSE) i poza nią.
Ponosi więc koszty związane z działalnością zwolnioną z CIT i działalnością opodatkowaną na zasadach ogólnych. Oprócz tego ponosi tzw. koszty wspólne, których nie jest w stanie precyzyjnie przyporządkować do działalności opodatkowanej na zasadach ogólnych albo zwolnionej.
Zdaniem spółki poszczególne kategorie tych kosztów powinny być rozliczane z wykorzystaniem zaproponowanych przez nią sposobów alokacji. Przykładowo koszty działu księgowego i kadr spółka chce rozliczać proporcjonalnie, biorąc pod uwagę czas faktycznie poświęcony na wykonanie określonych czynności w działalności strefowej w stosunku do ogólnego czasu pracy osób zatrudnionych w danym dziale.
Koszty działu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta