Japońskie marki z problemami
Wiele wskazuje na to, że otwieranie fabryk za granicą przyczyniło się do kłopotów z jakością produktów
Według oficjalnych danych w 2008 r. różnego typu wadliwy sprzęt elektroniczny spowodował śmierć lub poważne obrażenia u niemal 6,5 tys. Japończyków. W ciągu roku liczba ta się podwoiła. Dane za ub.r. dopiero są zbierane, jednak urzędnicy przyznają, że liczba tego typu przypadków po raz kolejny znacząco wzrośnie.
Analitycy z National Institute of Technology and Evaluation stwierdzili, że za tak szybki wzrost wypadków winę ponoszą firmy, dla których cięcie kosztów produkcji oraz zwiększanie zysków stało się ważniejsze od procedur bezpieczeństwa. – Koncerny coraz częściej przenoszą produkcję za granicę, co przynosi oszczędności, ale znacznie utrudnia przeprowadzanie wiarygodnych kontroli jakości – przyznaje Hironori Miyauchi z tokijskiego centrum badawczego Japan Research Institute.
Dochodzi także problem pogarszającej się jakości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta