Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Luksus dla ludu? Co to, to nie

11 lutego 2010 | Styl życia | Joanna Bojańczyk
Firmy  z wysokiej półki nie korzystały dotychczas  z tzw. mody ulicznej. Zdjęcia zwykłych ludzi  w trenczach wykonane dla Burberry przez popularnego blogera Scotta Shumana  to przełom
źródło: Fotorzepa
Firmy z wysokiej półki nie korzystały dotychczas z tzw. mody ulicznej. Zdjęcia zwykłych ludzi w trenczach wykonane dla Burberry przez popularnego blogera Scotta Shumana to przełom

Wielkie marki otwierają się na ludzi. Na razie w świecie wirtualnym. Czy to koniec mitu ekskluzywności?

Świat robi się coraz bardziej otwarty. Ale nie każdy ma odwagę wejść do salonu Gucciego, Prady, Chanel strzeżonego przez wygarniturowanych strażników. I zmierzyć się z lodowatym spojrzeniem perfekcyjnych ekspedientek, które nie daj Boże spytają „w czym mogę pomóc”.

Poza niedostępnością strategia marketingowa artykułów luksusowych przewiduje jeszcze inny element: tajemniczość. Tę sztukę kreatorzy mody opanowali do perfekcji. Nie udzielać wywiadów, a jeśli już, to rzadko i wybranym mediom. Mówić tylko to, co uzgodni się z public relations. Najlepiej niewiele i bez konkretów (to dlatego w wywiadach dziennikarze przeważnie słyszą same banały). Nie pokazywać się w mediach za dużo. Po pokazie mignąć na chwilkę. Wiadomo – to, co nieosiągalne, jest najbardziej pożądane.

Aurę „splendid isolation” utrwala reklama. Wyniosłe, wyobcowane modelki, sfotografowane w niezrozumiałych, odrealnionych sytuacjach mają stworzyć wrażenie, że drogie ubrania i dodatki są tylko dla wybranych.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8546

Spis treści

Ekonomia

342 mln użytkowników mobilnego Internetu w 2010 r.
40 mld zł unijnego wsparcia leży odłogiem
Akcje wychodzą z dołka?
Bez eksperymentów na lotniskach
Brak sił do wzrostu
Co dalej z rafinerią w Możejkach
Cytat dnia - Mervyn King prezes Banku Anglii
Europejski biznes postawił na outsourcing
Firmy wybierają duże banki
Gazoport tańszy
Gazowa umowa z Rosją ratyfikowana
Grecka tragedia finansowa
Inwestorzy wciąż kupują polskie obligacje skarbowe
Japońskie marki z problemami
Kalendarium gospodarcze
Kopalnie nie płacą producentom maszyn
Kryzys zachęcił do sięgania po chleb
Liczba dnia - 85,5 proc. zwiększył się chiński import
Listy zwalnianych osób z PZU nie są jeszcze gotowe
Media tradycyjne czeka tabletoizacja
Miliardy złotych na nowe sieci
Millennium obniża koszty, zarobiło 1,5 mln zł
Mniej pasażerów w samolotach
Mokate wejdzie na polski rynek wafli i pierników
Neuca zamiast Torfarmu
Nowe wnioski w sprawie Interbroka
PZU może się odchudzić nawet o jedną trzecią
Potrzebne wsparcie dla rynku pracy
Produkcja Cadbury wędruje do Polski
Seniorzy przekonują się do komórek
Spadek obrotów na rynku Catalyst
Spadki na giełdzie wystraszyły klientów TFI
Spoza rodziny
System obsługujący przelewy znów działa
Słowacy zainteresowani kolejową firmą Orlenu
Tyle wykorzystania, ile hukania
W Rosji trudniej będzie aresztować biznesmena
W górę ceny obligacji
W skrócie
Warszawa znów tnie zadłużenie
Wyjście Aten ze strefy euro jest mało prawdopodobne
Zbyt ostrożna prognoza
Zdecydowanie więcej emisji niż przed rokiem
Zróżnicowane ceny żywności
Zamów abonament