Koncerny samochodowe będą omijać Polskę?
W przyszłym roku możemy stracić 6. miejsce w rankingu europejskich producentów aut. Przybywa za to fabryk produkujących części. Według ekspertów polska gospodarka może na tym skorzystać
– W ostatnich dziesięciu latach nie wybudowano w Polsce ani jednej fabryki samochodów osobowych, choć walczyliśmy o pięć takich inwestycji. Tymczasem KIA, Hyundai czy Toyota powędrowały do sąsiadów – przypomina prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.
Mimo to branża motoryzacyjna stała się dla polskiej gospodarki jednym z kluczowych sektorów, co potwierdzają dane z najnowszej edycji Listy 500 największych firm w Polsce, przygotowanej przez „Rz”. Sektor odpowiada za ponad 10 proc. przychodów firm z listy. Mimo głębokiego kryzysu w ostatnim roku branża zanotowała 15-proc. wzrost...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta