Gwiazda za milion dolarów
Do wypromowania artysty nie wystarczy talent. Bez nakładów wytwórni szanse na sukces są niewielkie
Ciągłe inwestowanie w nowe talenty to bardzo ryzykowny biznes, bo tylko niewielka część artystów odnosi na konkurencyjnym muzycznym rynku komercyjny sukces. Mimo to na świecie firmy co roku promują nowych artystów. Na organizowanie im debiutu, materiałów na płytę, koncertów czy wideoklipów przeznaczają ok. 16 proc. przychodów, a kolejne 13 proc. pochłania marketing związany z promowaniem podopiecznych i ich albumów. Globalne wydatki na ten cel wynoszą ok. 5 mld dol. rocznie.
Jak szacują w najnowszym raporcie o inwestycjach w muzykę eksperci z Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego IFPI, żeby naprawdę wypromować młodą popową grupę, trzeba zainwestować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta