Superuczniowie będą mieć lepiej
MEN tworzy zespół ekspertów, którzy opracują system wspierania zdolnych uczniów, nowy system nagród dla nich i nową formę olimpiad przedmiotowych
– Dzieci wybitnie zdolne czasami po prostu chcą, by nauczyciel z nimi porozmawiał. Mają tyle ciekawych rzeczy do powiedzenia – mówi Arkadiusz Stańczyk, dyrektor Gimnazjum i Liceum Akademickiego przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. – Wśród kolegów w klasie nie znajdują partnerów. Często żyją na jej marginesie. Nie rozwijają zdolności.
Dlaczego tak się dzieje? – Bo szkoła jest nastawiona na przeciętnego ucznia. Prawdziwym nieszczęściem jest, że przede wszystkim przygotowuje do egzaminów – uważa Maria Mach, dyrektor biura Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci.
Prof. Wiesława Limont z UMK, zajmująca się m.in. psychologią twórczości i zdolności, dodaje: – Uczeń powinien mieć mentora, który go poprowadzi. Dużo się mówi o indywidualizacji kształcenia, ale nie wskazuje, jak je...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta