Powrót z wakacji i zwrot wpłaconych pieniędzy muszą być zapewnione
Od 17 września nie ma wątpliwości, że organizator wyjazdu ma obowiązek w razie swojej niewypłacalności pokryć koszty powrotu klienta z imprezy. Musi też zwrócić wpłacone pieniądze
Wszystko za sprawą zmiany przepisów ustawy o usługach turystycznych (DzU nr 106, poz. 672).
Nowe obowiązki
Ze zmienionych przepisów wynika, że przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą w zakresie organizowania imprez turystycznych oraz pośredniczenia na zlecenie klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych jest obowiązany spełniać określone warunki.
Po pierwsze – i to jest najważniejsze – musi zapewnić klientom, na wypadek swojej niewypłacalności:
- pokrycie kosztów powrotu z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej, gdy organizator turystyki lub pośrednik turystyczny wbrew obowiązkowi nie zapewnia tego powrotu,
- zapewnić klientom zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego oraz osób, które działają w ich imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana,
- zapewnić klientom zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta