Po odszkodowanie w ciągu trzech lat
Klient, który stracił pieniądze na skutek przestępstwa, może domagać się od banku ich zwrotu w ciągu trzech, a nie dziesięciu lat
Na wystąpienie przeciwko bankowi odpowiadającemu za zaniedbania w nadzorze nad pracownikiem klient ma tylko trzy lata. Potwierdził to Sąd Najwyższy w wyroku z 21 października. Jednakże wcześniej, w orzeczeniach dotyczących identycznych co do istoty spraw, przyjmował dziesięcioletni termin przedawnienia. To zadecydowało, że choć Włodzimierz C. wystąpił przeciw bankowi po czterech latach od upływu trzyletniego przedawnienia, sprawę wygrał. Sąd uznał bowiem, że zarzut przedawnienia zgłoszony przez bank jest sprzeczny z zasadami współżycia społecznego.
Włodzimierz C. i jego żona Halina z należącym do banku domem maklerskim Centrum Operacji Kapitałowych zawarli umowę o świadczenie usług maklerskich. Na jej podstawie prowadzony był...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta