Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowoczesne szynobusy wjadą na zachodniopomorskie tory

28 października 2010 | Euro dla regionów | A.Osi.
źródło: umwz
W tabeli podajemy wykorzystanie w 2009 r. unijnych funduszy z budżetu na lata 2007 – 2013 w przeliczeniu na mieszkańca. Wartość podpisanych umów podana jest według miejsca realizacji projektu. W rankingu braliśmy pod uwagę wartość dotacji z UE w podpisanych umowach z programów „Infrastruktura i środowisko”, „Innowacyjna gospodarka”, „Kapitał ludzki”, „Rozwój Polski wschodniej” i regionalnych programów operacyjnych. Ranking, który powstał na podstawie danych z MRR, został opublikowany  w „Rzeczpospolitej” 8 marca 2010 r.	—aor
źródło: Rzeczpospolita
W tabeli podajemy wykorzystanie w 2009 r. unijnych funduszy z budżetu na lata 2007 – 2013 w przeliczeniu na mieszkańca. Wartość podpisanych umów podana jest według miejsca realizacji projektu. W rankingu braliśmy pod uwagę wartość dotacji z UE w podpisanych umowach z programów „Infrastruktura i środowisko”, „Innowacyjna gospodarka”, „Kapitał ludzki”, „Rozwój Polski wschodniej” i regionalnych programów operacyjnych. Ranking, który powstał na podstawie danych z MRR, został opublikowany w „Rzeczpospolitej” 8 marca 2010 r. —aor

Dzięki dotacji z UE unowocześniona zostanie flota spalinowych pojazdów szynowych obsługujących połączenia kolejowe w regionie.

Zakup dziesięciu autobusów szynowych o napędzie spalinowym pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów regionalnych ze Szczecina do Kołobrzegu i Szczecinka, a w perspektywie wydłużenie tych linii odpowiednio do Koszalina i Chojnic. Ze względu na długość przejazdu przy zakupie pociągów nacisk położono na komfort podróży. W każdym szynobusie znajdzie się co najmniej 150 wygodnych foteli, będzie on także wyposażony w klimatyzację. Nad bezpieczeństwem czuwać mają systemy monitoringu pociągu, diagnostyki urządzeń pokładowych oraz system antypoślizgowy. Dzięki nowoczesnemu napędowi, cichemu zawieszeniu oraz hamulcom tarczowym szynobusy będą emitować mniej hałasu i szkodliwych substancji niż inne pojazdy kolejowe. Nowy tabor wyposażono w system informacji audiowizualnej i system GPS, dzięki któremu podróżni będą na bieżąco informowani o rozkładzie jazdy pociągu, najbliższych stacjach i aktualnej prędkości. Wartość projektu to 149,4 mln zł (w tym 122,4 mln zł dotacji).

Brak okładki

Wydanie: 8764

Spis treści
Zamów abonament